Vaccination för tre

Igår var jag och Johnny och vaccinera Tequila.....vi var tre som fick hålla i 1 kilo vildjur. Hon ylade och vred sig som en mask. Det slutade med att vetrinären stack in sprutan i nackskinnet bara för att inse att hon stack rakt igenom och sprutade ut hela vaccinationen på bänken Tequila satt på. Så det blev till att hämta ny spruta.
Själva tog vi vaccination tidigare på da´n mot flunsan så nu har jag en vaccinationsmuskel extra. Öm och go´.

Idag har hon bekantat sig med snön.


Idag har jag halkat men inte ute utan inne på stentrappan. Armarna fulla med tvättkorg och på väg ner till tvättstugan i vita spa tofflor. Det var mycket vatten i trappan och rätt som de var så föll jag handlöst. Jag har slagit i smalben och brytit två tår bakåt. De är blåa och det gjorde djävulusiskt ont.Tå leden är inte böjbar. Har pratat med 1177 och jag ska avvakta.


Tequila i David´s knä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0