Bättre än sist

Idag har jag klarat svåra banan tre gånger....det tål att upprepas....tre gånger. Vilket innebär att vänster tumme är blå....börjar få klämm på var jag ska svänga vid konerna för att få bäst sväng. ....men attan vad svårt det är. Jag blir så förbannad och svettig. Idag har vi kört sent på kvällen pga värmeböljan...det blir värmebölja inne i hjälmen bara.

Den ska här ska jag ta patent på....

Jag är ju rätt kreativ......Vi har en person i släkten som inte kan babba i skogen och för han skull har jag skärt sönder en IKEA stol för 49 kr med Mora kniv. Det är lite finish kvar bara. Ska klä insidan med gummislang o fästa en hållare till pappret.
 Alltså.......Kjell har ju inte namnat sin båt....jag tänkte tillsammans med min syster........att i Hällekis hamn ligger My Bitch bredvid Kjells båt så....ja ni ser.....när vi åkte hem så möttes Kjells båt av folkets jubel och en man visa faktiskt skinkorna......

Helgens bravader....

I helgen har vi åkt båt o det slutade som det brukar..... bogserade av Kjelle Brellen...det är tur vi har han. Kjell försöker få ordning på nätet som ligger i kronologisk ordning...antagligen sågon fiskarterm?? vi bada & sola hela dagen... Kjell fick bogsera med jollen lite oxå när Cindy skulle fixas inför hemfärd.....troligtvis termostaten

Banmästare...

....eller ja...nästan. Igår klarade jag av  svåra manöverbanan ....en gång med mc:n. De andra 42 gångerna satte jag ner fot/fötter. Jag har bestämt mej nu...jag ska våga lite mer...

Grillningen hos kompisarna blev mycket lyckat. Go middag och pokerspel efter det. Jag vann!! Sen bastu till sena natten.

Idag jobb och solning. Har stått en stund och skakat på vibrationsplattan också.

Filmtajm!!

Vi har varit på bio ikväll & sett Hancook. Riktigt bra. Det är kul att få skratta högt. Innan bion var vi & träna. Barnen har så roligt åt att vi vuxna åker scooter. Vi är ju inte så stora nån utav oss så Ida tyckte vi såg ut som fjortisar. Hon är nog bara avundsjuk.....(vi åker scooter för att bensinen är så dyr)

Idag träna vi rygg. Trögt att komma igång efter semestern...jag sprang mest då. Lite bänkpress oxå ....klarade 50 idag sen krånglade axeln som vanligt. Mitt världsrekord är 58½ kilo och jag vet inte om jag tar det igen. Jag är så bra på att peppa mig själv....en gång för ett par år sen så peppa jag mej själv inför ett lyft...jag talade om för mig själv vad stark jag var och att det var lätt...den gången tappade jag hela skivstången över bröstet...då var jag glad över att jag inte tog tänderna iallfall. Visserligen har tandläkaren plåtat med stora röntgen som kör utanför ansiktet (pga kräkreflexen går igång så snabbt på mej)

Imorgon är det ledigt & vi är bjudna på bastu & grill eller blir vi grillade i bastun?! Skall hem till gammal go´arbetskamrat med familj iallfall & jag tror att det blir bra vilket som....

Till Maloo..

....ett recept på bränner-i-halsen-paj...

Pajbotten
200gr smör/milda
1 påse Rivosto
2,5 - 3 dl vetemjöl

Blanda ihop ingredienserna och förgrädda botten i 225 gr tills den fått gyllenbrun färg.

Fyllning
1 krm svaartpeppar
1 tsk curry
1 vitlöksklyfta
riven ost (gärna flera olika sorter

Lägg först i quorn och räkor i pajbotten. Blanda räkost, crème fraiche och kryddor till en sås och lägg den över. Toppa med ost. Värm i ugnen på 225 gr tills pajen har fått färg. Servera med sallad och rött vin!

Bon appetit! (egentligen heter receptet: lyxpaj med fejkkyckling)

Ibland har man tur....

idag hade jag megatur. Tog 5 st lotter för 10 kr. Tro det eller ej. Jag vann!! Ett halsband o örhängen till ett värde av 700 kr!  I silver och sötvattenspärlor

Det närmar sig...

...mitt första spinningpass. Jag har kört igenom det idag en gång till. Jag blev svettig iallfall.....

Nu blir det jobb i helgen. Ska jobba själv hela helgen. Alltid kul med arbetskamrater....men men..det får väl gå ändå.

Idag har 11- åringen faktiskt varit uppe en hel del. Dagtid!! Jag har sett han flera gånger.

Pappa fyller år på måndag...kan väl inte göra nå´t  om man köper en halv flaska vin till han....han bor på serviceboende....

Biljetterna till Turkiet kom idag. Ska bli så skönt med all inclusive. Det var liksom  inte det på mc semestern. Det  var mer "nothing inclusive".

World of Warcraft

Den minste parveln har "lanat" sen i fredags vilket innebär att han vänt på dygnet. När jag har jobbat tidigt...typ 7 då sitter han fortfarande vaken när jag går till jobbet.....stensover när jag kommer hem vid 16......vaknar vid 18.30 och startar om med mer spel. Idag funderade jag om han kanske går in i en psykos snart.

Vi har bokat en resa idag för 4....tja en skall promt åka till ett kallt land så han har valt själv att stanna hemma. Vi valde Turkiet med all included. 17- åringens första fråga: "Fyller de på minibaren varje dag"

Ska försöka komma iväg och träna idag. Har inte lyft något direkt på mer än 2 veckor. Jag sprang 5 gr på mc resan. Vilket var väldigt skönt. Jag hann att se lite av varje då med. Allra bästa springturen var när jag sprang utmed kusten vid Courselles-sur-mer.

Vidbränd.....

.....efter 2 dagar dagtid. Jag är helt slut som människa. Håna mej inte ni som jämt jobbar dagtid! Det är inte min tid. Jag tycker om att börja jobba vid 15 eller 16 tiden. Jag har en inbyggd arbetsklocka. Jag var tvungen att sluta vid 15 idag för jag höll på att hamna i något komatöst tillstånd. Jag har tittat på Marie Antoinette i em och somnade även en stund. Vilat hela em plus en bra bit in på kvällen.

Jag har vart på Resia idag och tog med två kataloger hem.....men va´tusan det är 700 sidor att bläddra sej igenom. Kanske Turkiet, Kroatien eller Grekland eller inte.....

Arbetsdag

Johnny  med en god tysk korv på färjan över Elbe. Jag håller på att sorterar upp resan i huvudet. Det blir så mycket intryck och minnen.

Ja nu har jag jobbat en dag, hämtat hem min mc som blivit sänkt i fram. Det är numera en daggmask med två hjul på. Det blev riktigt bra. De hade bytt gasvajer också för den var nästan av upptäckte de på MEK 1. Jag har provkört lite grann och det är stor skillnad nu. Jag slipper gå ner 5 kilo i vikt varje gång jag är ute och kör.

Idag har vi diskuterat resmål......3 vill till sol och värme......2 vill till Grönland, Sibirien eller Jukkasjärvi. Jag hör inte till de 2....Vi planerar att åka ev i slutet på augusti. Om vi har bestämt oss för något vill säga.....

14 dagar går så fort...

....idag var sista semesterdagen....men vi hann med en sväng med båten, Lasses grotta ock en tur runt Kinnekulle. Nu blir det jobb i 1 månad sen är det semester igen. Idag har det varit tröttsamt. Jetset efter mc semestern. 5 länder passerade vi....Danmark, Tyskland, Holland, Belgien och Frankrike. Mycket att sortera i huvudet. En natt sov vi under en stjärnklar himmel i bara sovsäckarna....vi kom inte in på någon camping.

Hemma!!

Åh vad skönt att få sova i en säng. Vi har campat i 14 dagar....för utom 2 nätter då vi tog in på hotel för de regnade så. Vi kom hem i natt. De sista två dagarna har vi kört i regn = plastpåsar i kängorna. Allt som allt har vi kört 500 mil. En helt fantastisk resa! Man ser så mycket....så här hade en polsk lastbilschaufför ordnat för sin mathållning! Kolla in! Vårat ekipage Den här sängen var guld värd efter att ha åkt i massa regn. De var så snälla på hotellet...så vi fick parkera i deras garage o hotellets tvätt. Detta var i Le Havre. Honfleur..... Bunker på Omaha beach. Militärkyrkogård vid Omaha beach. En del hade svårt med franskan o tankade diesel....men då får man köpa en duschslang o slanga ur... Här är resans mål. Mont St Michel. Ett kloster som byggdes på 700-talet. Det här var inte så kul..... Då blir det