Lördag eftermiddag

Efter jobbet idag så åkte jag till stadsparken och kollade in änderna som fått ungar. Igår såg jag en som fått 12 st små, söta. Nu kanske det låter som att jag är där varje dag men än är det inte så. Lite träning inför pensionärslivet bara....



Sen var det så att jag träffa inte bara änder utan även en kompis med mamma och på sin filt hade det fått besök av en man i blåställ och gummistövlar......hm  25 grader varmt idag. Han undrade om han kände mej och jag sa nej för det var ingen bekant. Han berömde min hoj och sen i samma andetag undrade han om jag inte kunde köra hem honom till Friel; 3 mil bort. Jag sa nej du är för tjock..Han blev lite förnärmad och jag förklarade att en plastskärm går i ibak om det blir för tungt. Det är en viktväktarhoj. Mannen hade även ramlat baklänges och slagit i huvudet. Han hade nog blödit lite men det var levrat nu. Efter en stund knalla han iväg. Jag funderade på om han blivit kvar sen traktorpullingen igår....

Väl hemma möter jag en annan man som undrar om det är min moped. Näeeee det är min motorcykel. Han undrade om jag sålde den. Nej absolut inte. Kan man inte skilja på moped och mc ska man inte ha någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0