Slut på gråt & gnäll

Nu äntligen så kommer den snart. Löken som du inte gråter av. Forskare i Nya Zeeland och deras kolleger i Japan har genmanipulerat löken så inte tårflödet utlöses. Mycket bra. Kan man kasta simglasögonen då.

Stora sonen frågade mig igår om jag möjligen hade födelsedag. "Nej sa jag". Jag funderade en stund och kom på att det var den 25:e. Såg på sonen kroppspråk att han verkligen trodde att jag fyllde 25/3. Jag sa som det var. Jag fyller  exakt om en månad. "Jag har köpt paket till dej, det är inte idag då?" säger han. Jag skakar på huvudet.
Han förklarar att han ska försöka vara med lite mer nu.........

Vi gnäller så mycket läste jag. Det är nog sant. Vi smetar av vårt gnäll på alla som är i vår närhet med påföljden att vi byter humör på dem och går själva lättade därifrån.....
En man, kommer ej ihåg namnet. Han har introducerat  att ett armband runt ena handleden kan hjälpa (efter flera veckor). Man bär  armbandet på en bestämd handled och minsta lilla du gnäller så ska du byta till andra handleden. Tanken är att du ska stoppa dej och armbandet ska vara kvar på samma handled hela tiden. Min sambo sa att jag kommer få byta hela tiden!
Nä, nu är det dax för körskola och träning. Teoriprov imorgon och vi snackar inte fjärilar i magen utan dinosaurer!

Kommentarer
Postat av: Nettan

LYCKA TILL med provet syster yster ...det kommer du att klara galant

2008-03-26 @ 13:18:42
URL: http://nettanp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0