Balans i livet

Har varit på två föreläsningar denna vecka. Den ena handlade om balans i livet. Vi uppmanades att titta över balansen mellan hem, fritid, jobb & sömn. Kom fram till att jag sover för lite & vaknar för ofta (har jobbat sovande natt med larm, vaknar på allt).  Min fritid tog stor plats och att jag vill vara pensionär nu när jag är pigg. Jag kan jobba sen vid 65-70........

Den andra föreläsningen var på biblioteket. En kvinna med högfungerande autism har skrivit en bok om sin uppväxt och hur pappan förstod att något var fel men inte vad. Iris Johansson heter hon, född -45. Mycket fascinerande. Vilka klokheter den kvinnan besitter. Hon fick sin diagnos sent så pappan var den som ordna runt henne och gav tips på hur hon skulle göra / lösa situationer som hamna i. Hon förklarade saker som föll på plats hos mig. Lite nya redskap i mitt arbetsliv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0