Fältstudier

Ja, nu är jag tillbaka. Har varit på studieresa till Tyskland. Jag har studerat fenomenet  "Gubbarallyt". Den kvinnliga motsvarigheten är "Kärringrallyt". Detta utövas i Ullared. Jag gjorde en studie av det i oktober.
Vi avreste 9.00 och var åter hemma 00.45. Alltså 15 ½ timma nonstop. Vad gör man då som medresenär? Några tips: radera sms, plocka ögonbryn & mustasch (en varningens ord här bara; pincett & sax användes med stor försiktighet under bilkörning!) Jag gjorde iordning en nytt spinningpass, löste några världsproblem, fila naglar, strechta i mån av tillgång till utrymme.

Redan på första färjan märktes en kraftig överrepresentation av män. Ni kvinnor som är singlar (för all del män också)- åk gärna lite färja till Tyskland! Annars ganska lugnt på både vägar och i affären. Inte speciellt tröttsamt heller. Vi lyssnade på mycket musik bl. a en nyinköpt Johnny Cash där han sjunger julsånger. Vi planerade julen och fick ihop en inköpslista inför kommande storhelg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0