Utkast: Ojoj....nu har ...

Ojoj....nu har jag haft lektion 1 & 2 på körskolan. Min lärare heter Gunnar....en bestämd & korrekt man. Jag fick börja på en parkeringsplats med att visa att jag kunde krypköra....vilket han godkände efter 2 varv. Vi åkte bort och gjorde bromsprov i 40 & 50 km/h.  Första bromsningen på 40 ja då stanna jag på 2 meter och då sa han att "den är inte född än som kan stanna på 2 meter"........efter detta åkte vi lite i stan. Mitt huvud gick runt som en ugglas för jag skulle visa att jag minsann kollar i backspeglarna (som jag inför körskolan har bytt ut till husvagnsspeglarna igen).  Jag hade fått instruktioner att släppa förbi honom på ett visst ställe och jag krypkörde men han kom aldrig och i snäckan hör jag bara  " Fan, stanna då jag ska förbi..." Ojoj jag kände mig som 7 år igen. Han skulle in på en väg till höger om mig och jag trodde han skulle köra rakt. Väl där inser jag att det är grusväg. Okej jag bet ihop och körde tre km grus. Inget jag skulle välja själv. Det är det värsta jag vet. Tillbaka till stan och gör åttor och avstämning. Han sa att jag var som ett toy på grus. Jaja jag vet. Vi boka ny tid och han tyckte att jag skulle tänka över mitt cykel val. Min är tung och svår att få runt. Han pratade om att jag behövde ett helt tunnland på mig för att vända.....Man är inte så upplyft efter detta men jag åker dit på måndag och gör ett nytt försök. När min sambo möter upp för att jag ska komma hem med min cykel pratar körskoläraren till honom som om jag inte är där!! Berättar vad jag har gjort på förskolan idag....förlåt körskolan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0