En söndag med mycket djur

Jag har varit i Göteborg idag på Naturhistoriska museét. Oj oj. Det var så mycket uppstoppade djur så vilken fobi som helst kunde starta.
 Afrikansk elefant, 7000 kilo. Jag gick till knäna på den. Jag har strukit Afrika från min reselista.......
 En blåval, visserligen bara en liten hane på 17 meter. Jag var inne i valen, ungefär lite Pinochio känsla. Ja inte att jag fick lång näsa men barden eller vad det nu heter som de silar krill i fick jag passera när jag jag in i valen. Lite kymigt. (Jag tror mitt hår kom emot.)

Det fanns uppstoppade fåglar av alla de sorter. Slemmiga fiskar eller tarmar i burkar med formaldehyd. Riktigt  äckligt! Jag skippade snigel, mask och insektsavdelningen.

Kommentarer
Postat av: Nettan

vilken fin ellliiifantiiii...

2008-12-08 @ 18:39:44
URL: http://nettanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0