Gotland runt

På tisdag bar det iväg till Gotland.

Vi åkte från Visby till Hoburgsgubben och jag är fruktansvärt besviken. Klottret har nått hit också!

Jag tog INTE med några stenar hem. Jag tror terapin har hjälpt.

Vi låg över på Burgsvik camping. Inte för att det låg här då men....



En stuga på Gotland vore inte fel....

Johnny på färjan till Fårö. Vi åkte hela östsidan av Gotland och upp. Det är inte så långt som det låter. Härligt landskap och fina vägar. Vi passerade Hemse, Ljugarn, Slite och i Fårösund tog vi färjan.

Och stålhästarna.

Här på Kutens bensin stannade vi och åt goda crepés. Det tog en stund för det var en del att titta på.

Som det här t ex En Buick Roadmaster från -52. Finns 12 st i hela världen. Ca 7 meter lång.

Eller det här....

Mera att se på...

Inne i baren på Kuten´s.

Nå´n slags charm på nå´t sätt.

På väg ut till Inmar Bergmans hus så såg vi ett annat..

Bildbevis. Jag kör på grusväg som jag inte tycker om alls.
Det här är en trevlig camping i Kappelshamn. Vi slog läger där förra året också. En idrottsplats med två trötta tonåringar som campingvärdar och som har svårt att räkna m.m

Vi åkte till Krysmyntagården också och laddade på med mer goa kryddor.

Vi kom mitt i lammgrillningen. Synd att man inte kan lägga ut en doftslinga också.

Bubblor kan användas till myclet.

Vi for runt lite i Visby efter vi legat och solat och slappat lite.

Sen var det dags att ta sig till färjan. Vi var i Oskarshamn vid 20.00 och påbörjade en lång resa hem.  Mycket vägarbete och ibland fick jag stanna och vänta på att Johnny skulle komma tillbaka. Han läser inga skyltar och svänger in där det är förbjudet att åka. 00.50 var vi Falköping som sista kunder på Mc Donalds. Vi fick the för de tvätta ur kaffeautomaten. Usch vad jag frös. Men hem kom vi. Rullade ner i garaget strax före 02.

Kommentarer
Postat av: Carro

fantastiska bilder, nu vill vi också till gotland

2010-07-03 @ 10:26:51
URL: http://camaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0