Poliskontroll

Jag blev stoppad i poliskontroll härom dagen. Jag var på väg till chefen och svängde ner vid systembolaget. Jag fick ingen ordning på vad jag såg. Poliser på parkeringen och en stor polisbuss. Rätt som det var hade jag en polis mitt framför bilen som vinkade in mej. Jag ner vevade rutan och hans första fråga var "Har du körkort?" Brukar de inte be att få se körkortet?
Jag visade körkortet och han tittar....på mej.....min pimpade Opel Corsa med klistermärken som visar att jag är medlem i Harley Davidson club.....tittat på mej och frågar till slut: "Hur går det här ihop....B körkort och Harley märke på bilen? Sen frågar han mej: " Är du så´n där hang around eller? Jag blev mållös. Det skulle blåsas också och jag kunde inte utan fick göra om. Hade ingen luft alls. Till slut fick jag förklarat att jag har egen Harley och håller på med körkortet. 
Allt gick bra men en del poliser är annorlunda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0