Jobbarhelg

Hela helgen har gått åt till jobb både kommun och Korpen. Har mest frusit och varit trött. Har börjat studera universitetskataloger för att få en förändring men jag vet inte vad jag vill bli.
Jag stekte lite korv till barnen och provade på att se hur det kändes att säga: "Nummer 27.........två korv med bröd........nr 27................två korv med bröd" Det var rätt Ok. Ja, jag är trött på jobbet. Att jobba med människor det suger liksom musten ur en ibland. Det är ett jobb som sällan ger tillbaka lika mycket som du gett. ( Ja, jag visste innan) Det kostar på. Det blir inte balans mellan minus och plus. Jag säger inte att alla jobb med människor är så men jag jobbar med funktionshindrade vilket ibland komplicerar det hela. Problematiken blir en annan. Jag är verktyget. Detta har varit mitt jobb sen jag var 18 = 26 år. Jag kanske inte kommer längre.....känns som jag inte har mer att ge.

Nu till något roligare. I helgen åker vi till Stockholm för att fira Johnnys syster som fyller 30.  Jag tror att jag har hunnit få mina nya kängor som jag köpte på Tradera för en spottstyver. Dr Martens kängor......det ni! 700 kr bara. Tradera blir nog mitt fall. Det finns mycket smått & gott där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0