Isdans eller inte......

Idag har nästan hela släkten åkt skridskor på mormor & Kjells damm. Jag vann tävlingen snyggaste vurpan. Mitt i dammen finns en kanonblå fågelholk på lika blå pinne. Jag skulle bara runda den och tar tag i pinnen och kör med en fot in i barr, löv. Det blev tvärnit. Jag hör min syster vråla: "Ta tag i holken" Vilket jag gör men holk och en bit av pinnen var röten så jag får holken i famnen och landar på isen liggandes på rygg med hårt tag om holken. Mammas kolibri är nu bostadslös. ( jo, de finns i Västergötalands län). Vänster smalben far in pinnen och det blir en rejäl Kalle Anka bula på benet. Det finns en sång man kan sjunga om man vill. Melodi; Räven raskar över isen.

Jag fångade en holk idag men holken gled ur näven men jag är lika glad för det men gladast är nog holken.........


 Syster på glid.....holken ligger längst bort....

 Bengt & Johnny. Johnny köpte nya skridskor idag. Visst är de fina....

Maja & syster nettan.

 David in action.

 Efter skridskoåkningen grillade vi korv som vi år i växthuset & sen var det finsk sauna & vi avrundade med potatis &purjolökssoppa och kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0