Lite färg i höstmörkret

 Målaren gjorde det sista idag för jag tror inte han kommer hit mer. Vi kom ihop oss; jag och målarn. Han var här strax efter 7 och vi som bor här försökte göra oss iordning och äta frukost och komma iväg. Han trodde nog att alla gått när han sa: att det var dålig stil att inte hälsa........hälsa de på dej fråga han sin praktikant....(jag hörde ej svaret) Samtalet fortsätter inne på toa och till slut kommer jag på att det är om mina barn han pratar...... Jag går till toaletten och frågar om han står och pratar om mina barn...och det gjorde han. Jag sa att jag får be om ursäkt om de inte hälsa men vi är rätt trötta här på morron försökte jag förklara. Helt plötsligt får jag en föreläsning i barn uppfostran. Att han minsann lärt sina barn att hälsa (detta säger han till mej med ryggen åt mej, fortfarande målandes) Jag frågade om hans uppdrag var att måla eller barnuppfostra. Jag försökte få han att först att det är inte alltid så lätt när man varit utan toa och dusch i 4 veckor.Jag var riktigt arg! Han är inte gäst hos mej.
Vi har fått ett höra ett och annat här som vi inte bett om; mobilsamtal, vad som har hänt i helgen osv. Prescis som vi inte är hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0