Snål, ekonomisk & miljövänlig

Ja, så´n är jag. Jag kan inte ens lägga ett tuggummi på micron utan att barnen frågar om jag ska frysa in det med. (Det är för mycket smak kvar för att jag ska kunna slänga det). Visserligen är det nog ganska sant att jag fryser in mycket och mer blev det sen jag läste att en vuxen kunde spara 10 000 kr/år på det. Vi slänger alldeles för mycket mat!
Ett av våra förråd i lägenheten är full i papperspåsar med mina samlingar för miljöns skull. Det stressar mig att klimatet förändras. Jag tror visst att det hjälper. Vi kan göra massor vi enskilda människor.

En baksida av mitt samlande är kläder som ej blir slängda. Det innebär en ansenlig mängd kläder i garderoben i varierande storlekar. Det blir kvar pga affektionsvärde. Kan ju inte slänga en klänning som jag hade så roligt i!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Hiii..Hiii....har du ärvt mammas pås noja ???... " bra att ha "

2008-04-02 @ 10:43:50
URL: http://nettanp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0